Onbemand is onbemind
De mini-bevraging die ik organiseerde op mijn Instagrampagina is duidelijk. Een grote meerderheid wil nog steeds aan loketten fysiek contact kunnen hebben met een loketbediende.
De realiteit is echter op vele plaatsen anders. Onbemande loketten duiken steeds meer op. De man of vrouw achter het loket wordt vervangen door websites, apps en automaten. Het zorgt voor veel vervreemding. Misschien moet NMBS toch overwegen 1 infopunt te houden naast de automaten, zodat mensen bij problemen of vragen daar terecht kunnen? Maar laat ons ook eens out-of-the-box denken: tickets voor het openbaar vervoer kunnen bijvoorbeeld misschien ook verkocht worden in krantenwinkels, postpunten en buurtwinkels.
Twee weken terug lanceerde ik onze nieuwe, gebruiksvriendelijke stadswebsite en ook onze stadsapp is een succes. En toch pleiten wij ervoor om ook de niet-digitale dienstverlening te behouden. Daarom blijven wij als stad inzetten op dienstverlening via onze loketten, kwaliteitsvol en nabij. Want mensen praten met mensen.
Wil jij ook meedoen aan mijn polls en jouw stem laten horen? Neem dan een kijkje op https://www.instagram.com/minouesquenet/